keskiviikko 24. kesäkuuta 2009

The less I have the more I am a happy man

Äää, tässä vaiheessa alkaa jo masentaa. Tieto EILC-kielikurssille pääsemisestä / ei-pääsemisestä piti tulla viimeistään 22.6. Uskalsin siis odottaa ja toivoa, että mittumaarin vietosta palatessa sähköpostilootaa olisi täyttänyt tervetulotoivotus opiskelemaan puolaa jonnekin päin Puolaa. No mutta eipä näin, vaan ilmoitusta odotellaan yhä. Edes oma yliopisto ei vastaa tiedusteluihin asiasta. Mahdanko olla liian kärsimätön...?

Iloisemmissa uutisissa: enää viikko Lontooseen! Älytöntä kuinka nopeasti aika on mennyt, ja kuinka se kuluu yhä nopeammin tässä muuttopuuhia järjestellessä. Tavarat lähtevät nyt siis pitkin viikkoa sekä kotikaupunkiini että eri puolille Jyväskylää, itse seuraan perästä reissujen ja festareiden jälkeen. Hullun hommaa muuttaa puoliksi takaisin kotiin ja jättää toinen puolisko tavaroista tuttujen, tutuntuttujen ja kierrätyskeskuksen nurkkiin, mutta ei tässä muutakaan vaihtoehtoa ole, jos tahtoo välttyä vuokranmaksulta kahteen maahan.

Matkoja odotellessa olen täydennellyt kirjakokoelmaani Kreikka LP:llä ja LP Encounter Lontoolla. Kreikkaan minulla oli jo plakkarissa tuo Encounter-sarjan Ateena-opas, mutta kolmen euron hinta huuto.netissä ei kamalasti kirpaissut koko maata ja sen historiaa kattavasta infopläjäyksestä. Ystäväni puolestaan vinkkasi minulle Suomalaisen Kirjakaupan alessa vain seitsemän euroa kustaneesta Lontoo-oppaasta, joten pakkohan sekin oli poistaa omaan hyllyyn. Pitänee käydä tarkastamassa tuo Suomalaisen ale muutenkin, jos se Itä-Euroopan LP olisi viimein tarjouksessa!

7 kommenttia:

Majka kirjoitti...

Dzien dobry vaan! Oon itte hakenut samaiselle EILC-kurssille mutta Lubliniin, eikä mitään vahvistusta ole tullut. Että jo hieman hermostuttaa täälläkin! Eikä mulle ole vastattu vastaanottavalta yliopistoltakaan, eh (oon menossa Krakovaan, at least I thought so...).
Oon niin fiiliksissä, että aloitit tän Puola-blogin, koska ei näitä turhan paljon tunnu olevan. Ajattelin itekin kirjoitetta jotain vaihtovuodestani, kunhan se nyt vaan vahvistuisi ensin :X

Niin joo, ja jos ihmettelet mikä stalkkeri oon, niin Elinan ex-kämppis. En tiiä muistatko, ollaan varmaan kerran nähty tms :)

Anna kirjoitti...

heii! joo muistan sut kyllä, ja elina onkin puhunut sun vaihdosta! mun piti alunperin hakea myös lubliniin ja toruniin, mutta aattelin sitten, että mahdollisuudet muka paranisi, jos ruksin sen "kaikki käy" -kohdan. joopa joo, en ole vieläkään kuullut mitään.. omalta yliopistolta sanottiin, että ne ei välttämättä ilmoita mitään, jos ei ole päässyt kurssille. eli nyt tässä paniikissa mietin b-suunnitelmaa, sillä en mä aio enää suomeenkaan tulla syyskuuksi, kun lento on joka tapauksessa elokuulle varattu ja maksettu. huoh. se, että sä et ole saanut vielä tietoa antaa mulle melkeinpä vaan toivoa enemmän. ei kai ne meitä molempia voi rannalle jättää?? toivoisin edelleen kyseessä olevan vaan puolalaisen meiningin yleisen hitauden. tuolta poznanistakin mulle tuli se kolmirivinen vahvistus vaihtopaikasta vasta uhiteltuani niitä sähköpostilla ja venailtuani siihen päälle vielä n. kuukauden.

ilmottele ihmeessä mulle heti kun kuulet jotain. ja kiva kun tulit seuraamaan tätä, alota ihmeessä omakin, on tänne ihan kiva purkaa jo näitä lähdön jännityksiä (ja epävarmuuksiakin) :)

Majka kirjoitti...

Argh,
sain just viestin että olen jonossa viidentenä sille kielikurssille Lubliniin. Taidan voida sanoa hyvästit sille...
Mä luulin, että sen piti olla aika piece-of-cake päästä niille kursseille! Laitoin tokaks vaihtoehdoks muistaakseni Poznanin tai Torunin ja kolmanneks sen mikä tahansa paikka, et luulin että edes johonkin pääsee. Oon kyl aika shokissa nyt, kun matkakertomusten perusteella sen piti olla ihan helppo juttu päästä :(
Oliskohan ollut helpompi päästä sellaiselle alkeistason kurssille, kun valkkasin sen kakkostason. Huh, onneks en sentään itte ole vielä varannut lentoja, mut olis ollut kivaa hoitaa ne ton kurssin vahvistuttua... Et kiva jäädä odottelemaan, että pääseekö sinne vai ei.

Anna kirjoitti...

no kuule, mä olen lubliniin myös jonossa sijalla KAKSIKYMMENTÄVIISI :D ja ihan alkeistasolle hain, että eipä tuo paljoa auttanut. paljon paremmat mahdollisuudet sinulla on sinne siis päästä! hitto, ehdin jo iloita kun näin sen sähköpostin ja sitten joutui taas pettymään. minäkin sorruin pitämään tota kurssille pääsyä itsestäänselvyytenä ja heleppona hommana, ja oon kyllä edelleen aika hämmennyksissä, että mites tässä näin pääs käymään. mut nyt pitää alkaa suunnittelemaan plan beetä, vapaaehtoistyötä tai vapaata matkustelua. en tiijjä, masentaa kyllä vähäsen.

Majka kirjoitti...

Oikeasti, suoraan sanottuna: jumalauta :D
Hieman kyllä stressaa joo, kun en yhtään tiedä mitä nyt kannattaa tehdä. Lentoja en ole sentään vielä varannut, mutta kiva odotella jonnekin elokuulle että oho, en päässytkään. Kun ei siinä viestissä edes lukenut, että monta sinne kurssille otetaan, eli jos se on vaikka joku kymmenen hengen minikurssi niin taitaa olla vähän turha jonotella.
Näyttää siltä, että mun kesäloma on syyskuussa, eh...
Tekis kyllä mieli lähteä silloin sit reissuun jos en kerta kurssille pääse, mutta siinä meneekin sit se vaihtokassa, mitä tässä on muka niin kovin säästelty :X
Sitä paitsi mulla menee kämppä elokuun lopussa alta ja olin laskenut sen varaan että Puola kutsuu... Hmnp!

Anna kirjoitti...

haa, no tähänhän on mahdollisuutena vain se, että lähdet minun kanssa vapaaehtoiseksi jonnekin :) pari kustannettua viikkoa jossainpäin eurooppaa ja sitten sitä vapaamuotoista oleskelua ihan missä vaan. tähän suunnitelmaan mun on nyt turvauduttava ja eteenpäin vietävä, muuten tulee ongelmia.

Majka kirjoitti...

Kannatan! :D
Pistin sinne angstiviestin ja ihme ja kyllä sieltä vastattiin että kakkostason kurssille otetaan 30 tyyppiä, joiden pitää vahvistaa kurssinsa 10.7 mennessä. Eli sitten tiedän miten käy...